Większość użytkowników Internetu wpisując zapytanie do wyszukiwarki Google nie zastanawia się jak to się dzieje, że wyświetlają się te konkretne strony. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy z istnienia algorytmów Google, nikt nie zastanawia się nad tym jak one działają i jaki maja wpływ na wyniki wyszukiwania. Jednakże dla wszystkich osób zajmujących się SEO ma to ogromne znaczenie, a każda zmiana w algorytmie wprowadzana przez Google jest zauważana i szeroko komentowana. Jakie zatem zmiany przyniosła aktualizacja algorytmu znana pod wdzięczną nazwą Koliber?
Co ulega zmianie?
Google dość często wprowadza drobne poprawki i aktualizacje swojego algorytmu. Ta aktualizacja Koliber wprowadzona w 2013 roku była na tyle poważna, że odbiła się dość szerokim echem w branżowym świecie. W sieci można znaleźć wiele publikacji na ten temat, gdyż aktualizacja Koliber praktycznie zastąpiła dotychczasowy algorytm. Główna zmiana która sprawia, że Koliber jest tak wyjątkowy polega na zupełnie innym niż do tej pory interpretowaniu zapytań wysyłanych przez użytkowników do wyszukiwarki. Wcześniej wpisując w wyszukiwarkę zapytanie otrzymywaliśmy strony dopasowane do konkretnych słów, a więc strony na których występowały poszczególne słowa. Obecnie wyszukiwarka interpretuje nasze zapytanie jako całość i stara się dostarczyć na nie odpowiedzi. Oznacza to, że wpisując w wyszukiwarkę zapytanie „dobre jedzenie Katowice” algorytm zinterpretuje to jako „Gdzie dobrze zjeść w Katowicach” i będzie starał się wyświetlić strony internetowe na których znajdziemy odpowiedź na nasze zapytanie. Stąd właśnie nazwa Koliber – jest to ptak niezwykle szybki i precyzyjny.
Reklama: https://goldpage.pl/s/pozycjonowanie.htm
Co nie ulega zmianie?
Branża SEO jest podzielona w ocenie wpływu tej zmiany na sposób optymalizacji stron. Nie zmienia to jednak faktu, że zmiana ta obejmuje prawie 90% zapytań wysyłanych do wyszukiwarki. Z jednej strony większość wytycznych, którymi kierowali się webmasterzy podczas tworzenia stron www pozostaje bez zmian. Zmianie nie ulegają również elementy, które wpływały na ocenę witryny, w tym najpopularniejszy Page Rank. Z drugiej zaś strony należy pamiętać, że zmiana ta powoduje, iż Google z wyszukiwarki stron przekształca się w wyszukiwarkę informacji zawartych na tych stronach. Jednym ze sposobów, który pomoże stronie znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania będzie dobrze rozbudowana i odpowiednio zoptymalizowana sekcja FAQ lub Q&A, czyli sekcja z pytaniami i odpowiedziami. Dobrze tez sprawdzą się artykuły blogowe. Ważne jest, aby śledzić najnowsze trendy w tej branży i stale dostosowywać swoją witrynę do rosnących wymagać algorytmu Google i internautów.
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.