Dom Bez kategorii Etapy projektowania strony firmowej

Etapy projektowania strony firmowej

6 minut czytane
0
0
28

Każdy etap wymaga zaangażowania innych członków zespołu wdrożeniowego i każdorazowo konsultacji z klientem, który ma możliwość przyjrzenia się wprowadzanym zmianom na bieżąco w celu usprawnienia działania poszczególnych elementów. Klient może również uczestniczyć w spotkaniach i szkoleniach przygotowujących do korzystania i administrowania usługą. Przed akceptacją projekt przechodzi przez następujące elementy:

Dział oferty – który umówi się na spotkanie w określonym terminie i będzie w stałym kontakcie z klientem, przedstawi szczegóły oferty, omówi wymagania zawarte w zleceniu, określi zasady współpracy, przedstawi cennik, przedział czasowy realizacji oraz zakres wykonywanych czynności.

Dział graficzny – który zaprojektuje odpowiedni logotyp i favicony, przyciągające wzrok kolory, szablony makiet, makiety funkcjonalne, wypełnienia sliderów (rotatory zdjęć), typografię (kształty i rozmiary czcionek), a także styl kompozycji i kompresji obrazów,

Dział copywritingu – który przygotuje merytorycznie treść tekstów źródłowych, opisy grafik czy produktów, teksty na bloga firmowego, artykuły sponsorowane dla portali zewnętrznych, nazewnictwo zakładek, a także zadba o media społecznościowe i odpowiedzi na komentarze klientów,

Dział programowania – który zbuduje fundamenty i zapisze je od podstaw w kodzie strony, wykonując odpowiednie skrypty HTML i PHP lub animacje flash wraz ze wszystkimi dodatkowymi katalogami, podstronami i formularzami, umożliwiając interakcję z użytkownikami i efekty przejścia (np. animacje hover) oraz opcje ułatwiające nawigację na stronie, np. wygodny układ treści. Umieści go również w systemie zarządzania treścią CMS i połączy z konkretną domeną, a także kontami na portalach społecznościowych. Dodatkowo dostosuje wyświetlany obraz do rozdzielczości dowolnego urządzenia (np. mobilnego), dzięki technologii responsywności. Po zakończeniu prac zostanie również wdrożona seria rygorystycznych testów, aby upewnić się, że każdy pojedynczy komponent działa prawidłowo.

Dział pozycjonowania – który podejmie się zadania podniesienia pozycji danej strony w organicznych wynikach wyszukiwania dzięki odpowiedniej optymalizacji poszczególnych elementów on-site oraz linkowaniu zewnętrznemu.

Komunikacja

Niezależnie od etapu prac należy pozostawać w stałym kontakcie (najlepiej mailowo lub telefonicznie) z klientem i pozostawić projekt do wglądu. Konieczne jest odpowiadanie na wszelkie pytania i ostrzeganie przed potencjalnymi zagrożeniami, np. atakami hakerskimi, oraz cyklicznymi aktualizacjami, które czasami trzeba przeprowadzać ręcznie. Ulepszenia opcji zabezpieczeń zmniejszają prawdopodobieństwo narażenia na ataki zewnętrzne i włamania do serwerów oraz eliminują luki CMS na zagrożenia, takie jak wirusy. Wykonawca powinien być uwrażliwiony na konieczność szczególnej dbałości o poufność danych dostępowych zawartych w dokumentacji serwisu, które wymagają szczególnej staranności i bezpieczeństwa, np. poprzez odpowiednie szyfrowanie plików.

Klient zabiera kluczowy głos w kwestiach organizacyjnych i ma możliwość zaproponowania zmian w dwóch kolejnych rundach. Należy jednak pamiętać, że wszelkie wcześniej nieprzewidziane, pozaprogramowe modyfikacje ustaleń mogą skutkować dodatkowymi płatnościami. Każdorazowo powinien zostać poinformowany o ewentualnym przesunięciu terminu lub konieczności otrzymania dodatkowych materiałów przed realizacją.

Jeśli jesteś poważnie zainteresowany stworzeniem nowej strony internetowej lub odświeżeniem wyglądu istniejącej, koniecznie odwiedź Projektowanie stron Bydgoszcz

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Naczelny
Załaduj więcej Bez kategorii

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Jak bezpiecznie przeprowadzić zabieg kosmetyczny?

Wstęp Kosmetyczne zabiegi, takie jak depilacja, makijaż permanentny czy wypełnianie zmarsz…