Drogerie Apropos działały na naszym rynku pod koniec ubiegłej dekady, wówczas ich rozwojem zajmowała się spółka Dom Pod Jagnięciem. Sieć liczyła 34 sklepy, z których część działała jako placówki agencyjne. W 2010 roku Dom Pod Jagnięciem trafił w ręce spółki Interchem, właściciela sieci drogerii Aster i Natura. Przejęte drogerie zostały wcielone w struktury sieci Aster, a marka Apropos ostatecznie zniknęła z rynku w listopadzie 2010 roku.

– Nowe życie drogerie Apropos zyskały we wrześniu ubiegłego roku. Wówczas, Interchem zdecydował o wprowadzeniu na rynek kolejnego konceptu drogeryjnego, który miał być rozwijany równolegle z drogeriami Aster i Natura, z tą jednak różnicą, że został oddany w ręce franczyzobiorców – mówi Grzegorz Nędza, wiceprezes zarządu ds. operacji dystrybucyjnych spółki Interchem.

Niezależnie od rozwoju franczyzowej sieci Apropos spółka Interchem chce oddać w ręce franczyzobiorców część drogerii działających pod szyldem Aster. Prace nad formatem Aster

Partner mają zakończyć się w marcu tego roku. Firma zapowiada, że do końca 2013 roku w ramach nowego konceptu będzie działało 100 placówek.

Drogerie Apropos będą rozwijane w trzech formatach: Drugstore, Beauty Shop i Home and Beauty. Pierwsze dwa modele współpracy zakładają całkowitą zmianę wyglądu sklepu i zaaranżowanie go zgodnie z wymogami sieci. Zasadniczą różnicą jest dobór dominującego asortymentu. W ten sposób działa już 39 sklepów. W przypadku Beauty Shop kluczową rolę odgrywają kosmetyki kolorowe i zapachowe, podczas gdy Drugstore oferuje szeroki wachlarz chemii gospodarstwa domowego, higienicznej i kosmetycznej. Model Home and Beauty umożliwia wprowadzenie produktów drogeryjnych pod szyldem Apropos do sklepów samoobsługowych, bez konieczności zmiany całej powierzchni handlowej. Format ten wymaga jedynie wydzielenia powierzchni w sklepie. Taką formę współpracy podjęły już 33 placówki.

– Format Drugstore rozwijany będzie w niewielkich miejscowościach, liczących 5-30 tys. mieszkańców, zaś sklepy Beauty Shop pojawiają się w miastach mających co najmniej 50 tys. mieszkańców. Zakładamy, że do końca 2013 roku sieć Apropos będzie skupiała łącznie 500 drogerii – zapowiada Grzegorz Nędza.

Na razie Apropos gromadzi pod swoją marką niezależne drogerie, ale oferta franczyzowa adresowana jest również do przedsiębiorców, którzy chcą zadebiutować w branży kosmetycznej.

Powrót z niebytu

Grzegorz Nędza – wiceprezes zarządu ds. operacji dystrybucyjnych spółki Interchem

Drogerie A’propos powróciły na rynek we wrześniu ub.r. Wówczas Interchem zdecydował o wprowadzeniu na rynek kolejnego konceptu, który miał być rozwijany równolegle z drogeriami Aster i Natura, z tą jednak różnicą, że został oddany w ręce franczyzobiorców.

Magdalena Krocz

Komentarze
Załaduj więcej podobnych artykułów
Załaduj więcej Redaktor
Załaduj więcej Pieniądze

Dodaj komentarz

Sprawdź też

Czym charakteryzują się kwasy Omega 3?

Czym charakteryzują się kwasy Omega 3? O czym pamiętać, aby zagwarantować sobie zdrowe ser…